První schůzka Ekotýmu v novém školním roce
Naše školka se v letošním roce zapojia do projektu "Ekoškola". Zde najdete základní informace. Během třídních schůzek osloví paní učitelky aktivní rodiče, kteří se zapojí do našeho Ekotýmu :-)
Pomocí 7 kroků a 4 témat můžeme změnit svou školku a její prostředí k lepšímu.
V Ekoškolkách se děti, učitelé a rodiče stávají partnery. Společně zlepšují mateřskou školu a její okolí. Děti se učí samostatně rozhodovat, promýšlet své činy a přebírat zodpovědnost
"VELKÉ ZMĚNY ZAČÍNAJÍ OD NEJMENŠÍCH"
SEDM KROKŮ K LEPŠÍMU
1. Pracujeme v týmu (Ekotým)
- sestavte si tým dětí a dospělých
- seznamte se a poznejte se
- naučte se mluvit spolu i s ostatními
- poznejte o čem je Ekoškola
2. Zjišťujeme, jak na tom naše škola je (Analýza)
- vyberte si téma
- prozkoumejte školu (pomohou vám pracovní listy)
- sdílejte výsledky s ostatními
3. Navrhujeme a plánujeme změny (Plán činností)
- vyberte, co chcete změnit (na základě Analýzy)
- naplánujte, jak, s kým a do kdy chcete změnu/změny uskutečnit
- uskutečněte naplánované
4. Ověřujeme, zda se plán podařil (Sledování a vyhodnocování)
- projděte plán, ověřte a prodiskutujte co fungovalo a co ne
- upravte plán, pokud se něco nepodařilo
- uskutečněte nově naplánované
5. Jsme v tom spolu (Informování a spolupráce)
- dejte vědět o všem co děláte
- hledejte pomocné ruce
6. Učíme se a hledáme souvislosti (Environmentální výchova ve výuce)
- chtějte se ve škole dozvědět víc
- předejte informace a zkušenosti ostatním
7. Známe své hodnoty (Ekokodex)
- shodněte se na společných hodnotách
Naše školka se zapojila do mezinárodního projektu "Ekoškola". Učí žáky aktivně a samostatně řešit problémy životního prostředí ve svém okolí.
V naší školce vznikl v tomto školním roce ekotým dětí, se kterým se budeme snažit vést děti, jejich rodiny, ale i okolí MŠ ke snaze o šetrnější vztah k přírodě a životnímu prostředí.
Z několika daných témat jsme si vybrali "Odpady".
Konečně jsme se s ekotýmem měli možnost vzájemně poznat. Udělali jsme si průzkum školkou, zjišťovali, kdo se na třídách věnuje třídění odpadu, jak je místo označeno. Vyhodnotli jsme vážení sběru odpadu - největší spotřeba papíru - touto cestou se vydáme dále a budeme usilovat o menší spotřebu papíru. Vyrobili jsme na nástěnku plakát z našeho počínání.
Máme spoustu nápadů a budeme se těšit na další setkání ekotýmu :)