Tento týden jsme si s dětmi povídali o halloweenu. Říkali jsme si, odkud vlastně pochází, jeho tradice a vše s ním spojené. Řekli jsme si, že i když se u nás nedodržuje tradice koledování, mají ho lidé v oblibě stále více a více. Děti samozřejmě toto téma bavilo a tak ani nepostřehli, že jsme se díky hře "Já mám, kdo má" učili pozornosti a rozšiřovali slovní zásobu, naučili jsme se Halloweenskou básničku, skládali jednoho kostlivce a děti si tak připoměli téma z minulého týdne, kdy jsme si říkali o lidském těle. Při ranních aktivitách si děti rozšiřovaly předmatematické představy do 5, někteří se již naučili grafické znázornění číslic a někteří si to jen opakovali. Také jsme spojovali obrázky s jejich stíny a skládali strašidelné obrázky z více částí a v řadě obrázku hledali ten, který mezi ně nepatří. Ve výtvarné výchově si děti podle vlastního výběru vyráběli závěsnou dekoraci. Na výběr měli dýni, ducha nebo pavouka. Malovali jsme temperovými barvami, kreslili fixem a pavoukovi lepili nožičky. Správný úchop tužky jsme trénovali při vybarvování tématických omalovánek a také při kreslení obličejů dýním. Také nesmělo chybět vydlabávání dýně. Děti byly rozděleny do skupinek ve kterých společně dýni vydlabali, domluvili se jaký obličej jejich dýně bude mít a paní učitelky pomohly vyřezat. Také jsme zpívali písničky, které jsme se již naučili, na hudební videoklipy dětských písní jsme si zatančili. Viděli jsme představení žongléra, které děti velmi bavilo. A díky páteční hlasové indispozici paní učitelky si děti vyzkoušely jaké to je být učitel a při ranním kruhu, kdy si vždy opakujeme jaký je den, měsíc, roční období a jaké je počasí, paní učitelku hravě zastoupily :)