Tento týden jsme s dětmi pokračovali v poznávání lidského těla, smyslů a emocí. Každé ráno na ně čekaly tematické aktivity. Děti si hrály s kinetickým pískem, zvukové pexeso, skládaly tematické puzzle a malovaly do písku, což je nejen bavilo, ale také jim pomohlo lépe si představit svět smyslů. Velkým zážitkem bylo také pozorování šnečků, kteří je zaujali svým pohybem, vzhledem a hlavně dotekem.
Děti si vyrobily oko, kde si procvičily stříhání a lepení. V grafomotorice jsme se zaměřily na obličej – vystřihovaly jeho části a správně je umisťovaly tam, kam patří. Tyto činnosti podporují jemnou motoriku a pomáhají dětem lépe vnímat lidskou tvář.
Aby si děti smysly nejen teoreticky osvojily, ale také je procvičily, vyzkoušely si několik zábavných her. Hmat jsme rozvíjeli prostřednictvím aktivity, kde děti se zavázanýma očima hádaly předměty podle jejich tvaru. Sluchové vnímání jsme trénovali ve hrách "Kukačko, zakukej" a Kimově hře, při níž si děti zapamatovávaly rozmístění předmětů a poté je hledaly.
Věnovali jsme se i emocím. Pomohla nám v tom knížka a plyšový kamarád Ferda a jeho mouchy. Každá moucha představovala jinou emoci a děti tak měly možnost poznávat, co znamená být šťastný, smutný, naštvaný nebo překvapený. Povídali jsme si o tom, jak emoce prožíváme a jak je můžeme správně vyjadřovat.
S dětmi jsme pokračovaly s písničkou "Naše tělo". Zábavnou formou jsme také procvičovali angličtinu při tanci na "Head, shoulders, knees and toes", což jim pomohlo nejen s pohybem, ale i s rozšířením slovní zásoby.
Jarní focení
Předzápis do anglické třídy
Školička pro předškoláky (s rodiči od 15:30 v ZŠ)
Školička pro předškoláky (s rodiči od 15:30 v ZŠ)