Tento týden k nám do třídy přijel vodník Brčál a přivezl nám ukázat svoje kamarádky sladkovodní ryby. Seznámili jsme se s jejich názvy, vyčistili jsme jim rybník od odpadků a hrou na rybáře jsme je všechny vylovili. Vykreslili jsme si omalovánku kapra, kterou jsme poté nalepili na tvrdý podklad a místo šupin jsme kaprovi přilepili těstoviny.
Popovídali jsme si o tom, jak je pro nás voda užitečná, ale jak může být i nebezpečná - povodně. Abychom správně pochopili co to povodně jsou, postavili jsme si z písku různé rybníky, potoky, přehrady a řeky a nalili jsme do nich vodu. Viděli jsme tak nejen jak může voda vše zaplavit, ale i to, jak voda putuje z jednoho místa na druhé. A jak se povodni vyhnout? Přece chůzí po vyvíšených plochách. Abychom si to natrénovali, udělali jsme si překážkovou dráhu, na níž jsme chodili po nejrůznějších površích a museli jsme udržet balanc, abychom se neutopili.